Klachtenprocedure / Vertrouwenspersonen

 

Binnen Paraat scholen verzorgen ruim 300 betrokken en deskundige personeelsleden voor ongeveer 3000 leerlingen het onderwijs. Het kan voorkomen dat u een zorg, ontevreden gevoel of klacht heeft. Of misschien heeft u iets gesignaleerd waarover u in gesprek wilt gaan of waarop u actie wilt ondernemen. In de meeste gevallen wordt uw zorg of klacht op schoolniveau (met de betreffende leerkracht en/of de directeur van de school) opgelost. Ook hebben alle scholen een interne vertrouwenspersoon, waarmee u contact kunt opnemen. In situaties waarin het niet mogelijk is om de klacht op schoolniveau naar tevredenheid op te lussen, kunt u contact opnemen met het schoolbestuur (bestuurskantoor@paraatscholen.nl)

Klachtenregeling

Indien het, gelet op de aard van de klacht, niet mogelijk is, of indien de afhandeling van een klacht niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan een beroep gedaan worden op de klachtenregeling.

Externe instanties voor Reflexis Openbaar Basisonderwijs:

Externe vertrouwenspersoon:    mevrouw Yvonne Kamsma

088-0931888 / yvonne.kamsma@ijsselgroep.nl

Landelijke klachtencommissie: Landelijke Klachtencommissie Onderwijs,

Postbus 85191, 3508 AD Utrecht

Externe instanties voor Stichting LIMA:

Externe vertrouwenspersoon:    de heer F.A.M. Elsinghorst

Schatbergstraat 118, 7132 AB Lichtenvoorde / 0544-376142

Landelijke klachtencommissie: GCBO, Landelijke Klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs

Postbus 82324, 2508 EH Den Haag